9 juni 2013

Stora fiskar men långt mellan huggen

Jag var ute nästan hela dagen igår för fiske då jag var inspirerad av min vän Mikael som haft en riktigt stor fisk på men som tyvärr släppt. 

Jag fiskade nästan hela dagen och behållningen kom runt 19. Nu brände jag förvisso fisken, men det var en trevlig resa. Jag stod och fiskade av en kant, när jag ser det fräser till i ytan ca 15 meter bort. Lägger ut ett kast och på nästan full lina suger det tag en stor stor fisk. Den är stark också. Ordentligt stark. Men den gör inga direkta rusningar utan håller sig nära. Den stångas som stora fiskar gör, men den drar inte långt. 

Eftersom det är en svår plats att fiska ifrån så funderar jag på om jag ska handdrilla eller veva hem. Linan ligger tyvärr runt lite stenar så jag väljer att inte veva hem.  Just då, när linan sitter fast så gör fisken en rusning och kroken lossnar. 

Det var mycket som kunde gjorts annorlunda, men som jag inte gjorde. Det är en lärdom och jag gör inte samma fel igen. 

Tills näst gång. 

Förövrigt var fisken ca 65-70 cm och vägde nog ca 3.5-4kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar