28 apr. 2015

Vitsippor och fiske

Jag har gjort mig illa i tummen, på något konstigt sätt. Det går inte att kasta ordentligt. Så igår åkte tejpen fram. Den och en värktablett och jag var igång igen. 
Jag fiskade en favoritplats men det kändes trögt. Jag hade ett par kontakter, men inget som ville fastna riktigt. Så jag bytte plats till en vik längre ut. Jag har hört rapporter om att horngäddan har kommit in, och det kan vara en av anledningarna till att det är en mellanperiod nu, där havsöringen är mer försiktig. Men, min vana trogen så ger jag mig inte. Jag bytte plats igen, och igen tills jag hade vinden rakt i ansiktet och där vattnet var grumligt. Det blåste bra, och vågorna var ca 1m höga. Det är en bra plats under de förhållandena, men det kan vara svårfiskat. Men här får jag den första fisken för dagen. En fin fisk på 40+. Jag hade en kontakt till, men inget landat. 
Åkte vidare till plats 4 som är min sista hållplats. Hit åker jag nästan efter varje pass och här brukar det alltid stå fisk. Fiskar av viken och till slut sitter en fin godkänd fisk. 45+ och stålblank. Den återfår sin frihet och jag avslutar snart fisket. 
Jag har noterat att det är många räkor och även snultror vid mina platser. Jag har även sett små stim med spigg. Det bådar på gott inför försommaren. Snart kommer vi nog få uppleva riktigt bra fiske igen. 

Tills nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar