13 dec. 2015

I väntan på Januari

Det är ju inte så mycket fiske att tala om just nu, så då får man ägna sig åt flugbindning. Det brukar jag normalt inte syssla med förrän premiären är runt hörnet. Men, eftersom jag tar ett par turer ner till Skåne i början av året nu för tiden så kan man gott binda lite. Jag har ju snöat in på fiskimitationer just nu. De är kul att binda och går relativt fort. Jag har många idéer kring just fiskar och har laborerat en hel del. Bland annat genom att göra dem så enkla och minimalistiska som möjligt. Snart börjar jag också binda Apetrollet igen. Min räka som jag fiskat med i många år med stor framgång. Mina rekordfiskar är tagna på det mönstret och det är en fluga jag alltid har i asken. Det finns en bindbeskrivning på den på följande adress:


Ni får ursäkta musiken, jag tog vad som fanns gratis.

Men som sagt, fiskarna är roligare att binda just nu. Jag kommer dessutom leverera en hel del av mina flugor till MM Sportfiske All Fly i Sävedalen. Det är kul att de uppskattar mina mönster. Vill ni ha lite beskrivningar så inboxa mig.

Här är lite flugor. Håll till godo :)

 En lite imitation för de stora öringarna. 
Lite svårt att se alla detaljer, men denna fisk har lite grön mallard på ryggen. 
 Deadeye minnow
Deadeye minnow i UV-Ljus. Denna binder jag i tre olika färger. Rosa, Orange och Grön.
En liten fisk till ;)

Sist men inte minst, Apetrollet: 

Vi hörs snart igen. Nu binder jag som en tok. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar